Siste samling av billedlige meme-artikler

torsdag 21. januar 2021

Morsomme Ord På Nynorsk

Hva er det morsomste eller rareste ordet du vet på norsk. På siterte sitater finner du sitater og ordtak om nynorsk og mer enn 1200 andre emner.

Pin Pa Norsk

På denne sida finn du ei kort administrativ ordliste frå bokmål til nynorsk.

Morsomme ord på nynorsk. Eit saftig og fargerikt språk are kalvø nynorsk 12 kule ord du berre finn på nynorsk. Trenger du et godt sitat. Det var hans fortolkning av ordet pizza.

Dette er et uttrykk du kan bruke hvis du blir skikkelig overrasket. Lista er meint å vera eit hjelpemiddel for offentleg tilsette som skal skriva nynorsk i arbeidet sitt. Me har kurs og gratis undervisningsopplegg for både nynorsk hovudmål og nynorsk sidemål.

Nynorsk bøker eg leser tekstar eg skriver rare nynorske setninger la oss bygge et hus. Februar 2019 hva slags ord er morsomme. Slik har jeg sansen for bokmålsordene lysark platelager og bladbunad.

Morsomme norske ord fem morsomme uttrykk på norsk norsk for innvandrer. Det var litt flaut å vedgå at. I denne posten bringer vi noen av svarene vi fikk.

Morsomme ordtak viser at våre forfedre hadde en god humor selv om enkelte av de artige ordtakene ikke nødvendigvis behøver å være kloke. Nynorsksenteret nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa er eit ressurssenter for skule og barnehage. Vi har én oversettelse av morsom i bokmål nynorsk ordbok med synonymer definisjoner eksempler på bruk og uttale.

Framifrå første gong eg høyrte dette var frå redaktøren min som sa at artikkelen eg hadde skrive var framifrå. Vi stilte dette spørsmålet til lingus medarbeidere og til våre studenter. Orda er plukka ut fordi dei er vanlege og nyttige i administrativt språk.

Mulig de også kan brukes på nynorsk som jeg ikke behersker. Som utlending er jeg dypt fascinert de få gangene nordmenn faktisk lager sine egne ord i stedet for bare å skrive utenlandske ord i lydskrift. Desse orda finn du ikkje på bokmål.

Sjølv om eg saknar enkelte ord frå bokmålet så har nynorsk likevel visse unike ord som er gøy å kunne bruke. Eit større utval gullkorn bevingede ord vengeborne ord og fyndord. Enda det var aldeles ikke meningen og det var ment som et morsom ord fra meg men du så det ikke.

Morsomme ord på norsk.

Loye Poster M Beskrivelse Fra Pictureit No Sjekk Nettbutikken

Typisk Nynorsk

Rare Nynorske Setninger La Oss Bygge Et Hus

Er Du Ei Lofserov Ein Svettpeis Eller Kanskje Ei Brettlepa

12 Kule Ord Du Berre Finn Pa Nynorsk

Morsomme Nynorske Setninger La Oss Bygge Et Hus

Arbeid Med Hoyfrekvente Ord Pa Norsk Bade Bokmal Og Nynorsk Flotte Arbeidsark Som Gir Mengdetrening Med 13 Ulike Oppgaver Og No Skole Lesing Leseforstaelse

Med Denne Lista Klarer Bokmalselever A Kvitte Seg Med De Vanligste Feilene Pa Nynorsk Utdanningsnytt Ord

De Skandinaviske Spraka Ppt Laste Ned

Med Denne Lista Klarer Bokmalselever A Kvitte Seg Med De Vanligste Feilene Pa Nynorsk

Nynorsk Substantiv


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar